Publicat in 16 nov. 2022 de Ana Paun | 5 min

Cât de simplu este să îți deschizi PFA cu SOLO?

Publicat in 16 nov. 2022 de Ana Paun | 5 min

Dacă te-ai hotărât deja că vrei să începi proiecte pe cont propriu, fie că e vorba de freelancing, IT sau curierat, înființarea unui PFA este o soluție bună pentru a-ți gestiona contractele și a lucra în mod legal. Soluțiile pentru a face asta abundă pe internet, dar informațiile sunt confuze și tehnice, costurile nu sunt mereu transparente, iar bătaia de cap poate fi mai mare decât îți imaginai când ai început procesul.

SOLO este o soluție care vine în întâmpinarea celor care vor ca lucrurile să fie simple și funcționale. De la crearea contului și înființarea PFA-ului până la gestionarea contabilității și depunerea declarațiilor, SOLO pune problema într-un mod clar, se asigură că totul se întâmplă corect și răspunde oricăror întrebări sau nelămuriri. Află mai jos cât de simplu este să îți faci cont, să îți înființezi PFA-ul și să gestionezi contabilitatea 100% digital cu SOLO.

Înainte de a-ți crea cont

Nu trebuie să ai cont la SOLO ca să te lămurești cu întrebările pe care le ai. Adăugăm constant articole de blog care să răspundă la cele mai frecvente întrebări pe care le au oamenii interesați să își facă PFA. De la documentele necesare la alegerea codului CAEN sau gestionarea cheltuielilor, aruncă un ochi acolo în caz că ai nelămuriri.

În plus, ne poți scrie oricând apăsând pe butonul de “Ajutor” din dreapta ecranului, trimițându-ne un mail la han@solo.ro sau scriindu-ne pe WhatsApp la 0720107656. Echipa noastră de suport te va îndruma și te va ajuta să faci cea mai bună alegere pentru situația ta. 

Crearea contului SOLO

Dacă te-ai hotărât că PFA-ul este o soluție bună pentru tine și vrei să alegi SOLO pentru a te ajuta cu tot procesul, lucrurile nu pot fi mai simple. Apăsând butonul “Încearcă acum” și apoi “Vreau PFA”, deschizi fluxul de înființare a PFA-ului tău. Investiția de timp nu este mai mare de câteva minute, iar toate elementele sunt automatizate și personalizate nevoilor tale.

După ce introduci adresa ta de e-mail și numărul de telefon, alege-ți o parola pe care să o folosești pentru contul tău și mergi mai departe.

Primele informații relevante din cont

SOLO este o soluție digitală într-un continuu proces de dezvoltare și creștere. Asta înseamnă că, deși acoperim o paletă largă de servicii, există câteva situații în care, momentan, nu putem gestiona contabilitatea PFA-urilor. Vorbim despre cazuri foarte specifice, care adaugă complexitate și pe care, până în acest moment, nu am apucat să le automatizăm. 

De aceea, dacă vrei să îți deschizi PFA pentru a vinde produse, fie făcute de tine sau cumpărate și vândute ulterior, sau plănuiești să lucrezi cu bani cash și casă de marcat, SOLO nu poate ține contabilitatea pentru tine. Același lucru se aplică și dacă plănuiești să ai angajați pe PFA sau anticipezi că vei avea venituri de peste 300.000 lei/an (caz in care vei deveni plătitor de TVA).

Dezvoltăm constant noi funcționalități și vom integra în curând și cazurile de mai sus. De aceea, dacă ești într-o situație dintre cele menționate și vrei să te contactăm când poți să îți muți PFA-ul la noi, trimite-ne un email și noi te vom anunța când te putem ajuta.

Să ai buletinul la îndemână

PFA-ul nu este joacă de copii, ci o formă de organizare cu responsabilități și obligații. De aceea, trebuie să ne asigurăm că înființăm PFA-uri doar pentru persoane reale. Astfel, primul pas este să ne trimiți o poză cu buletinul tău și cu tine, pentru a valida identitatea ta. Procesul este automatizat, dacă ești pe mobil se va deschide opțiunea de a face poze cărții tale de identitate, iar dacă ești pe computer/laptop vei avea un cod QR pe care să îl scanezi cu telefonul, care te va duce în același loc de unde vei putea să faci pozele. 

Alegerea activității

În acest punct deja ne așteptăm să știi ce fel de servicii vei vrea să oferi prin afacerea ta, de aceea ne ajută să ne spui și nouă. Acest lucru ne va informa în legătură cu nevoile pe care le vei avea mai departe și pentru a alege cel mai bun cod CAEN pentru tine.

Legislația spune că trebuie să dovedești cunoștințele sau experiența ta profesională pentru a putea deschide un PFA. De aceea, vom avea nevoie și de o diplomă de studii sau o adeverință de la un fost loc de muncă prin care să poți atesta expertiza ta. Este în regulă dacă nu ai diploma lângă tine când îți faci contul, poți sări peste acest pas, dar va trebui sa o adaugi ulterior pentru a putea finaliza procesul. 

Semnătura ta

În următorul pas avem nevoie de semnătura ta. O folosim pentru dosarul de înființare a PFA-ului și, ulterior, pentru documentele necesare în relația cu autoritățile competente, în situațiile legate de PFA-ul tău.

Confirmarea adresei

Avem nevoie și de confirmarea adresei tale de corespondență pentru a putea să îți trimitem diferite documente sau să te contactăm în cazuri speciale. Vom prefera mereu să dăm de tine pe email sau la telefon, dar este important să avem și o adresă fizică.

Confirmarea codurilor CAEN și a sediului

Atunci când ai ales activitatea pe care o vei presta, noi am înțeles deja ce coduri CAEN ar fi mai potrivite pentru tine. Dacă, însă, plănuiești să ai și alte activități, la acest pas ai ocazia să adaugi și alte coduri CAEN. Este important de menționat că, ulterior depunerii dosarului, noi nu ne vom putea ocupa de modificarea codurilor CAEN, dar acest lucru poate fi gestionat de către tine prin alte servicii.

În plus, procedura simplificată de înființare a unui PFA dezvoltată de SOLO a fost gândită pentru PFA-urile care au sediul la SOLO. Aceasta opțiune este inclusă în abonamentul la SOLO și nu presupune niciun cost suplimentar pentru tine.

Pentru ca vrem să ai o experiență cat mai plăcută cu SOLO și să-ți deschidem PFA-ul cât mai rapid, am ales sa înființam doar PFA-uri cu sediul la SOLO. Dacă, totuși, îți dorești ca PFA-ul tău sa aibă sediul în altă parte, după înființare poți muta sediu la orice adresa dorești.

SOLO nu se va putea ocupa de mutarea sediului, dar îți vom oferi tot suportul în acest demers.

Prima plată din abonament

Pentru a putea să procesăm informațiile tale și să îți depunem dosarul, este nevoie să finalizezi și plata. SOLO se ocupă de înființarea PFA-ului tău, te ajută cu facturarea, gestionează contabilitatea, îți calculează taxele și depune declarațiile pentru tine, totul pentru doar 89 de lei pe lună. 


Toți pașii sunt simpli, intuitivi și pe limba ta. Dacă mai sunt, totuși, lucruri neclare sau ești în continuare în cumpănă cu decizia ta, nu ezita să ne scrii cu orice întrebări sau nelămuriri ai cu privire la a avea PFA sau la procesul de înființare cu SOLO.

Sursă foto: Pexels