Găsește răspunsuri la întrebările tale

Intră în categoria care te interesează sau caută cuvintele cheie mai jos.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Subiecte căutate frecvent: înființare, taxe, declarația unică

Întrebări frecvente
Facturare și e-Factura

Facturare și e-Factura

Cum îmi fac cont la SPV dacă SOLO nu se poate conecta?
  • Din păcate, ANAF nu are o practică unitară și unele sucursale îngreunează conectarea la SPV prin semnătura noastră electronică. În acest caz te anunțăm din timp și te vom sprijini ulterior la fiecare pas.
  • Iată aici toate informațiile despre cum să îți deschizi cont în SPV pe cont propriu.

Dacă în trecut mi-am plătit taxele prin contul meu SPV, acum trebuie să deschid un alt cont?

Noul proces de facturare prin e-Factura necesită conectarea la un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru persoane juridice, asociat CUI-ului. Contul în care se plătesc taxele PFA-ului este cel pentru persoane fizice, asociat CNP-ului. Pentru conectarea la SPV-ul pentru persoane juridice este nevoie de semnătură electronică.

Ce se întâmplă dacă am deja cont de SPV pentru PFA-ul meu?

SOLO va încerca să obțină acces separat în SPV-ul tău pentru a ușura gestionarea e-Facturilor direct din contul tău SOLO. Acest lucru nu va împiedica accesul tău în propriul SPV.

Ce este e-Factura B2C (pentru persoane fizice)?

e-Factura este obligatorie momentan doar pentru tranzacțiile dintre firme. De la 1 ianuarie 2025 însă, toate companiile din România (SRL, PFA/PFI, II) vor fi obligate să emită facturi și către consumatori finali (persoane fizice).

Ce se întâmplă dacă nu transmit e-Factura la timp?
  • Dacă o factură este transmisă în SPV după termenul legal de 5 zile, amenda este cuprinsă între 1000 și 2500 de lei.
  • Dacă o factură nu este transmisă in SPV, amenda este de 15% din valoarea facturii.

În cât timp trebuie încărcate e-Facturile în sistem?
  • Orice factură emisă către un PFA, PFI, o instituție publică sau un SRL din România trebuie transmisă ca e-Factura în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii. SOLO va face acest lucru automat pentru toți clienții.
  • Acest sistem a devenit unic pentru facturile emise între firmele din România de la 1 iulie 2024.

Cum emit o e-Factură din SOLO?

Intri în contul tău SOLO, introduci datele clientului (sau alegi dintre clienți către care ai facturat în trecut), apoi adaugi suma și detaliile. Verifici sau modifici data scadenței și apeși Emitere. Poți trimite factura și în format PDF către client sau o poți descărca în formatul XML. În paralel, SOLO se ocupă de trimitere către SPV.

Cum obțin cod de TVA intracomunitar?

Dacă ai clienți în Uniunea Europeană și trebuie să facturezi fără TVA, trebuie să soliciți codul de TVA intracomunitar. SOLO te ajută cu procesul, care presupune:

  1. Completarea cererii pentru obținerea codului.
  2. Depunerea cererii la ANAF.
  3. Așteptarea confirmării (aproximativ 7-10 zile lucrătoare).

După ce primești codul de TVA intracomunitar, vei putea emite facturi fără TVA pentru clienții din UE și SOLO va depune pentru tine declarația specială (390).

Ce fac dacă am clienți din afara României?

Dacă facturezi clienți din afara României (UE sau non-UE), SOLO te ajută astfel:

  • Poți emite facturi în valută și în limba engleză.
  • Pentru clienți din UE, ai nevoie de un cod TVA intracomunitar (VIES). SOLO te ajută să îl obții.
  • Pentru clienți din afara UE, facturezi cu TVA 0% și nu ai nevoie de niciun cod de TVA.
La cât timp după ce îmi fac cont pot începe să facturez?

Poți începe să facturezi după ce:

  • ai înființat PFA-ul sau PFI-ul (dacă pornești de la zero, acest proces durează între 7 și 14 zile);
  • ai trimis procura notarială și aceasta a fost validată;
  • contul tău a fost conectat la ANAF pentru sistemul e-Factura, proces care poate dura 1-2 săptămâni.

Dacă ai deja un PFA, poți începe mai repede, în funcție de cât de repede ne trimiți procura. În medie, clienții SOLO încep să emită facturi în 15-20 de zile de la crearea contului​.

De ce am nevoie de o procură notarială?

Procură notarială este necesară pentru ca echipa SOLO să te poată reprezenta legal în fața ANAF și Registrului Comerțului. Prin această procură, ne dai voie să:

  • Înregistrăm PFA-ul sau PFI-ul tău în sistemul e-Factura.
  • Depunem declarații fiscale în numele tău.
  • Gestionăm automat toate obligațiile fiscale legate de activitatea ta ca PFA sau PFI.

Fără această procură, nu putem finaliza conectarea cu ANAF și nu vei putea emite facturi prin sistemul e-Factura​. Fără această procură, nu putem finaliza conectarea la e-Factura și nu vei putea emite facturi prin platformă. Procesul durează aproximativ 1-2 săptămâni din momentul în care primim de la tine documentul semnat​.

Îmi trebuie semnătură electronică?

Nu ai nevoie de semnătură electronică personală pentru a factura cu SOLO. Reprezentarea ta în relația cu ANAF este asigurată de SOLO printr-o procură notarială. Aceasta este necesară pentru a putea folosi serviciul e-Factura și a fi înregistrat oficial​.

Cum mă ajută SOLO cu sistemul e-Factura?

SOLO se ocupă de transmiterea facturilor către ANAF prin sistemul e-Factura, fără să fie nevoie să faci nimic în plus. De fiecare dată când emiți o factură, aceasta este automat încărcată în sistemul ANAF, respectând toate cerințele legale. Astfel, ești mereu conform cu legislația, fără stres.

Atentie! Dacă vrei să folosești un alt soft pentru facturare și încarci manual facturile în SOLO, trebuie să alegi trimiterea manuală în sistemul e-Factura, însă termenul limită este de 5 zile calendaristice și există riscul să nu ne încadrăm în timp. Recomandăm facturarea direct din SOLO pentru a evita întârzieri în procesare.

Cum facturez cu SOLO?

Pentru a emite o factură cu SOLO:

  1. Intri în contul tău și accesezi secțiunea „Facturi”.
  2. Apeși „Emite factură”.
  3. Adaugi un client (nou sau existent), introduci serviciile și prețul.
  4. Alegi moneda (RON, EUR, USD sau GBP). Dacă folosești o valută, factura se generează automat în limba engleză.
  5. La final, apeși din nou pe „Emite factură” – se generează PDF-ul și fișierul e-Factura.

Factura este trimisă automat în sistemul e-Factura în maximum 48h, conform setărilor implicite ale contului tău​.