Publicat in 09 ian. 2023 de Ana Paun
4 min | 10678

Ce trebuie să știi despre codul de TVA intracomunitar (I)

Publicat in 09 ian. 2023 de Ana Paun | 4 min | 10678

Sumar

Poate ți s-a întâmplat să îți ceară clientul tău din UE codul de TVA sau să achiziționezi pentru PFA-ul tău diverse produse/servicii online din străinătate și să nu știi ce să completezi la rubrica VAT number. Stai fără griji, SOLO știe că nu ești singurul în situația asta și vine în ajutorul tău cu explicații pe înțelesul tău.

Ce este codul de TVA intracomunitar/VAT number?

Codul special de TVA (denumit popular intracomunitar) este un identificator numeric folosit de PFA/PFI/SRL neplătitoare de TVA, necesar pentru a colabora cu firme din străinătate. El este utilizat pentru ca fiecare colaborator să își poată declara fără probleme activitatea străină la ea în țară.

Când am nevoie de acest cod?

Sunt două situații în care ai nevoie de cod de TVA intracomunitar (VAT number):

  • Urmează să facturezi către o firmă din UE;
  • Urmează să achiziționezi un produs/serviciu din străinătate (UE, dar și non-UE).

Cum obțin codul de TVA intracomunitar?

Codul se obține de la ANAF-ul aferent adresei de domiciliu, prin depunerea declarației D700 semnată electronic, prin platforma e-guvernare. Dacă ești abonat SOLO, ne vom ocupa noi de completarea și depunerea documentelor necesare. Pentru cazurile de ultim resort, în care, din cauza birocrației care ne dă bătăi de cap, nu obținem dreptul să depunem documentația pentru tine, te vom îndruma la fiecare pas să poți depune această cerere în persoană. 

După aprobare, obții un certificat de înregistrare în scopuri de TVA, pe care îl ridici personal de la sediul ANAF aferent domiciliului tău. 

Cât durează să obțin codul cu SOLO?

SOLO se ocupă de solicitarea ta de îndată ce o primește de la tine. Cu toate acestea, obținerea codului de TVA intracomunitar presupune mai mulți pași, ceea ce face ca procesul să poată dura chiar și până la 3 săptămâni. În tot acest timp:

  • Depunem un formular la ANAF pentru a obține dreptul de a depune cererea pentru tine;
  • De îndată ce primim aprobarea, depunem declarația semnată electronic pentru obținerea codului;
  • După confirmare, așteptăm emiterea certificatului de TVA;
  • Când certificatul a fost emis, te anunțăm să mergi să îl ridici.

În următorul articol, vom vorbi despre ce ai de făcut după ce ai obținut codul de TVA intracomunitar. Singurul spoiler pe care ți-l dăm este că tu nu vei avea nicio grijă, dacă vii cu administrarea PFA-ului tău la SOLO.

DISTRIBUIE ARTICOL

08 mar. 2022 | 4 min

PFA sau SRL - avantaje și dezavantaje

19 sept. 2023 | 4 min

Modificări fiscale 2024

27 iun. 2023 | 5 min

PFA în sistem real vs. PFA la normă de venit
Alătură-te celor peste 9.000 de SOLOprenori care nu mai fac drumuri la contabil
9.000 de antreprenori fără griji