Publicat in 30 mai 2024 de Ana Paun
4 min
| 5896
Cum te înregistrezi în SPV ca persoană fizică
Publicat in 30 mai 2024 de Ana Paun
| 4 min
| 5896
Sumar
Interacțiunea cu ANAF și autoritățile fiscale este mai ușoară acum că poate fi gestionată online. Fie că vrei să îți depui declarația unică, să îți plătești taxele sau să verifici alte obligații de plată, ai opțiunea de a face asta fizic, la ghișeu, sau online, prin Spațiul Privat Virtual (SPV).
Iată un ghid pentru cum să te înregistrezi ca persoană fizică în SPV. Acest proces este separat și diferit de accesul în SPV ca persoană juridică.
Pașii pentru înregistrare în SPV
Înregistrarea în SPV durează doar câteva minute și necesită completarea unui formular și validarea identității. Mai jos îți vom explica cum să îți deschizi cont folosind identificarea video.
- Intră pe site-ul ANAF. Accesează secțiunea Servicii Online din meniul principal și alege Înregistrare utilizatori. În noua pagină, dă click pe butonul din secțiunea SPV, iar din cadranul numit Persoane Fizice alege butonul Înregistrare utilizatori persoane fizice.
- Alege opțiunea Înregistrare cu parolă în nume propriu. Se va deschide un formular care trebuie completat cu datele personale.
- În formular, alege Identificare prin mijloace video la distanță. Aceasta opțiune este cea mai ușoară și nu necesită alte documente sau deplasarea la ghișeu.
- Creează un nume de utilizator și o parolă sigură, confirmă adresa de e-mail și încarcă o poză cu cartea ta de identitate arhivată în format .zip.
- Există posibilitatea ca numele de utilizator ales să fie deja înregistrat de altcineva, caz în care platforma va afișa o eroare și o sugestie de modificare.
- Introdu codul de securitate și apasă continuare. Vei primi un cod pe e-mail, iar după ce îl introduci în platformă împreună cu un alt cod de securitate, vei putea să te înregistrezi pentru validarea identității.
- Accesând link-ul din e-mailul primit, introdu adresa ta de e-mail, codul CNP și alege orice unitate fiscală la care găsești disponibilitate. Va trebui să selectezi manual, pe rând, fiecare județ și fiecare zi în care ai disponibilitate și să verifici dacă poți alege o oră.
- În data și la ora aleasă, prezintă-te online folosind link-ul trimis pe e-mail și asigură-te că ai la îndemână buletinul.
Identificare cu certificat digital
Dacă ai achiziționat o semnătură electronică, poți alege să o folosești pentru a te identifica și a trece mai rapid prin procesul de înregistrare în SPV.
- Intră pe site-ul ANAF. Accesează secțiunea Servicii Online din meniul principal și alege Înregistrate utilizatori. În noua pagină, dă click pe butonul din secțiunea SPV, iar din cadranul numit Persoane Fizice alege butonul Înregistrare utilizatori persoane fizice.
- Alege opțiunea Înregistrare cu certificat digital. Se va deschide un formular care trebuie completat cu datele personale.
- Creează un nume de utilizator și o parolă sigură, confirmă adresa de e-mail și încarcă o documentul de confirmare a semnăturii electronice primit de la furnizorul tău.
- După primirea confirmării, poți intra în cont folosind certificatul digital.
Ce poți face în SPV
Înregistrarea în SPV ca persoană fizică facilitează interacțiunea cu autoritățile fiscale și grăbește anumite proceduri birocratice.
- Depunerea declarațiilor fiscale: Poți depune declarații fiscale (precum declarația unică) fără a te deplasa la ghișeu.
- Acces la documente fiscale: Primești automat decizii de impunere, acte de executare și alte documente administrative fiscale.
- Solicitarea de documente: Poți solicita online certificatul de atestare fiscală, certificatul de cazier fiscal și alte documente.
- Vizibilitate asupra obligațiilor de plată: Vezi în mod transparent și complet ce dări ai de plătit.
- Plata impozitelor: Poți face plata online a taxelor și impozitelor.