SOLO crește și avem nevoie de oameni faini în echipă! Vezi lista cu job-uri
Echipa SOLO crește! Vezi lista cu job-uri

Înființarea și
contabilitatea unui
PFA în IT sunt mai
simple decât crezi

Cu SOLO ai înființare gratuită, îți optimizezi ușor taxele și poți uita de orice grijă legată de gestionarea PFA-ului, totul la doar 119 lei pe lună.
Vreau SOLO
SOLO

Ce beneficii ai ca PFA în industria IT din România?

1
Impozitare pe baza venitului net înseamnă flexibilitate mai mare și posibilitatea optimizării taxelor.
2
Posibilitatea de a lucra cu unul sau mai mulți clienți, atât din țară, cât și din străinătate.
3
Acces rapid și direct la bani oricând, fără dividende și calcule trimestriale.

Cele mai importante lucruri despre a lucra ca PFA în industria IT din România

Ce presupune portarea PFA-ului meu la SOLO și ce beneficii am?
  • Portarea PFA-ului tău la SOLO este simplă și conține următorii pași:
    • Crearea unui cont SOLO și validarea identității tale
    • Încărcarea documentelor PFA-ului tău
  • Beneficiile portării:
    • Procesăm documentele tale contabile din ultimul an, astfel încât să fii la zi cu contabilitatea
    • Nu trebuie să-ți bați capul cu e-Factura - cu acordul tău, conectăm contul SOLO la e-Factura, iar toate facturile tale vor ajunge în sistem fără efort suplimentar din partea ta și fără să fie nevoie să achiziționezi o semnătură digitală
    • Depunem Declarația Unică și orice altă declarație necesară
    • Îți răspundem la toate întrebările și ai acces la consultanță gratuită
Este SOLO integrat cu sistemul e-Factura?
  • Desigur. În baza unei facturi emise în mod obișnuit dintr-un cont SOLO, noi conectăm, cu acordul tău, contul tău SOLO la sistemul e-Factura. Totul se întâmplă fără niciun efort din partea ta.
Ce coduri CAEN pot alege?
  • Un PFA poate avea până la 5 coduri CAEN în baza cărora poate presta servicii. În cazul domeniului IT, codurile (6201, 6202) se pot încadra doar în sistem real. Poți găsi în pagina noastră interactivă care este cel mai potrivit pentru tine.
Pot lucra pe PFA dacă am doar un client?
  • Un PFA este considerat independent dacă împlinește 4 dintre cele 7 criterii stabilite prin lege, chiar dacă lucrează la un moment dat cu un singur client. Acestea sunt:
    • Îți poți alege locația și orarul de lucru
    • Ai libertatea de a lucra cu alți clienți
    • Îți asumi riscurile inerente activității
    • Îți folosești laptopul / telefonul propriu, nu unul primit de la companie
    • Îți folosești abilitățile personale
    • Faci parte dintr-un corp profesional
    • Ai libertatea de a lucra direct, prin angajați sau prin terțe părți pentru a îndeplini sarcinile stabilite prin contract.
      Dacă îndeplinești mai puțin de 4 dintre aceste criterii, se poate considera că maschezi o relație tip contract de muncă. Află mai multe detalii din articolul nostru.
Cum pot lucra cu clienți din străinătate?
  • Pentru că uneori nu e fezabil să te angajezi pentru compania din străinătate pentru care lucrezi, poți presta servicii pentru ei prin PFA. Ai nevoie doar de un cod de TVA intracomunitar pe care este obligatoriu să îl pui pe factură, chiar dacă PFA-ul tău nu este, de fapt, plătitor de TVA. Află mai multe despre codul de TVA intracomunitar.
  • De asemenea, dacă vrei să lucrezi prin platforme de freelancing tip UpWork sau Fiverr, ți-am pregătit un ghid pentru paltformele de freelancing.
Ce se întâmplă dacă fac mai mult de 60.000 EUR într-un an?
  • Dacă veniturile unui PFA depășesc 60.000 EUR, acesta devine plătitor de TVA, indiferent de sistemul de impozitare. Acest lucru înseamnă sume mai mari pe facturile către clienți și declarații în plus care trebuie depuse lunar.
Ce cheltuieli îmi pot deduce?
  • Un PFA încadrat în sistem real își poate micșora taxele dovedind că a avut cheltuieli deductibile esențiale pentru operarea activității sale. Sumele deductibile se scad din venitul net înainte de aplicarea impozitului, și reduc astfel baza de impozitare. Pentru industria IT, câteva categorii comune de cheltuieli deductibile sunt cele auto (în baza unui contract de comodat) sau cu echipamente electronice (laptop, smartphone). Vezi pagina noastră interactivă despre cheltuieli deductibile pentru mai multe detalii.
Alătură-te celor peste 10.000 de SOLOprenori care nu mai fac drumuri la contabil
10.000 de antreprenori fără griji