Găsește răspunsuri la întrebările tale

Intră în categoria care te interesează sau caută cuvintele cheie mai jos.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Subiecte căutate frecvent:
înființare, taxe, declarația unică

Ce taxe plătesc dacă îmi fac PFA?

Pentru veniturile înregistrate în 2026, taxele unui PFA sunt:

  1. Impozit pe venit: 10% din venitul net (calculat ca încasări minus cheltuieli deductibile, contribuția la pensie și contribuția la sănătate)
  2. Contribuția la sănătate (CASS): 10% din venitul net, cu cu două excepții:
  • PFA-urile cu venituri mai mici de 24.300 de lei (6 salarii minime) plătesc o contribuție minimă de 2.430 de lei, cu excepția cazurilor în care ești student, persoană cu handicap sau ai un contract de muncă în paralel, situație în care vei plăti 10% din venitul net chiar și sub acest plafon.

  • PFA-urile cu venituri anuale mai mari de 72 de salarii minime brute, adică 291.600 de lei, plătesc sănătatea plafonată la acest prag, respectiv 29.160 de lei.

       3. Contribuția la pensie (CAS): 25% dacă veniturile depășesc plafoanele de 12 și 24 de salarii minime brute.

  • Dacă venitul net este mai mic de 12 salarii minime brute (48.600 de lei), atunci nu ești obligat să plătești o contribuție la pensie.
  • Dacă venitul net este mai mare de 12 salarii minime brute (48.600 de lei), atunci contribuția la pensie este 12.150 de lei.
  • Dacă venitul net este mai mare de 24 de salarii minime brute (97.200 de lei), atunci contribuția la pensie este de 24.300 de lei.

 Pensionarii nu sunt obligați să plătească contribuția la pensie, chiar dacă veniturile lor sunt mai mari decât cele două plafoane.

Ti-am răspuns la întrebare?
Înființare PFA si PFI
Contabilitate si cheltuieli deductibile