
Publicat data in 20 mai 2025 de
Ana Păun
5 min
|
190
Publicat in 20 mai 2025 de Ana Păun | 5 min | 190
Dacă ești Persoana Fizică Autorizată, registrul jurnal de încasări și plăți este modul tău simplu de a-ți ține finanțele în ordine pentru PFA. În acest ghid, vei descoperi ce este această obligație a PFA-ului, ce tipuri există, cum să-l completezi corect, sfaturi utile și greșeli comune pe care să le eviți.
Registrul de încasări PFA, cunoscut și sub denumirea oficială de Registru-Jurnal de Încasări și Plăți, este un document contabil extrem de important pentru PFA-urile care țin evidența contabilă în partidă simplă. Practic, este locul unde notezi cronologic toate sumele care intră și ies din afacerea ta, fie că vorbim de bani cash sau tranzacții prin bancă.
De ce e atât de important? Ei bine, gândește-te că:
În acest registru, vei trece toate operațiunile financiare, de la banii pe care îi încasezi din activitatea ta, creditele pe care le primești sau plățile pe care le faci. A-l ține corect și la zi este o obligație legală, iar dacă nu o faci, riști să primești sancțiuni.
Iată ce trebuie să faci pentru a completa corect registrul de încasări și plăți pentru PFA-ul tău:
Descarcă modelul de registru de încasări și plăți pentru PFA în format electronic de aici.
Pentru a gestiona eficient registrul de încasări și plăți și a evita bătăi de cap, iată câteva sfaturi practice:
Chiar și cu cele mai bune intenții, greșelile se pot întâmpla. Hai să vedem care sunt cele mai comune erori și cum le poți evita.
Ca PFA care ține contabilitatea în sistem simplu, ai nevoie de anumite registre obligatorii pentru a avea o evidență clară și corectă a activității tale.
Acesta este registrul de bază, despre care am vorbit și mai sus. Aici trebuie să notezi, în ordine cronologică, toate operațiunile financiare pe care le faci. Practic, fiecare încasare sau plată trebuie să aibă o linie în acest registru, cu toate detaliile necesare.
În acest registru vei trece toate activele pe care le deții: de la echipamente și obiecte de inventar, până la stocurile de marfă, creanțele și datoriile tale. Trebuie să îl completezi la începutul activități PFA-ului, la sfârșitul fiecărui an și când închizi PFA-ul.
Acest registru te ajută să calculezi corect impozitele pe care le ai de plătit. Aici vei trece veniturile impozabile pe care le realizezi într-un an, cheltuielile deductibile și, în final, venitul net anual impozabil.
Un registru de încasări și plăți bine organizat și actualizat la zi este cheia unei evidențe contabile corecte și conforme cu legea. Dacă îi acorzi atenție suficientă vei evita problemele fiscale și vei putea gestiona într-un mod lin activitatea ta profesională.
Fie că ai deja un PFA sau te gândești să înființezi unul, SOLO este o soluție care vine în întâmpinarea celor care vor ca lucrurile să fie simple și funcționale.
De la crearea contului și înființarea PFA-ului până la gestionarea contabilității și depunerea declarațiilor, SOLO îți explică lucrurile într-un mod clar, se asigură că totul se întâmplă corect și îți răspunde oricăror întrebări sau nelămuriri.
Descoperă mai multe informații despre PFA în sistem real.